• وبلاگ : مثلث يک ضلعي
  • يادداشت : فدا چيست ؟
  • نظرات : 1 خصوصي ، 11 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ط 

    1)خداوند گناهي را که پدري مرتکب شده بر فرزندان و فرزندانِ فرزندان آن پدر تا ابد بياندازد!!

    2)خداوند فرد ديگري را به دست همين فرزندان آن پدر بکشد تا گناه پدر آنها را که خودش بر گردن پسران آن پدر انداخته بود ، پاک کند!!!

    آيا به چنين خداوندي مي شود گفت ، عادل!؟؟ آيا کشتن کسي به خاطر گناه ديگري با عدالت مي تواند سازگار باشد!؟؟

    + ط 

    پذيرش اصل اساسي فدا در مسيحيت ، لاجرم بر اين پايه قرار مي گيرد ، که خداوند عادل نباشد!!!

    زيرا لازمه پذيرش آن اين است که :

    + ط 

    به نام خدا

    أَمْ لَمْ يُنَبَّأْ بِمَا فِي صُحُفِ مُوسَى ?36? وَإِبْرَاهِيمَ الَّذِي وَفَّى ?37? أَلَّا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى ?38? أَلَّا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى ?38? وَأَن لَّيْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَى ?نجم 39?

    يا بدانچه در کتاب‏هاى موسى [آمده] خبر نيافته است (36) و [نيز در نوشته‏هاى] همان ابراهيمى كه وفا كرد (37) كه هيچ بردارنده‏اى بار گناه ديگرى را بر نمى‏دارد (38) و اينكه براى انسان جز حاصل تلاش او نيست (نجم 39)

    + ط 

    آيا بنا بر خود کتاب مقدس در عهد عتيق ، اين امکان پذير است که خداوند گناه حضرت آدم را بر گردن انسانهايي که از نسل او هستند بياندازد تا بعداً با فرستادن و کشتن مسيح اين گناه پدرشان و بي عدالتي خودش را پاک کند!؟ يا اينکه اين يک بدعت اشتباه و خطا از سوي پولس و قبل از آن عوام بني اسرائيل بوده که به صورت اين ضرب المثل در ميانشان رايج بوده : «پدران انگور ترش خوردند و دندانهاي پسران کند گرديد!» و بعدها نويسندگان انجيل ها آنرا اقتباس کردند؟

    حالا نگاه کنيم به تورات در سفر تثنيه:

    ?????????????? ??????? ???????????? ????????? ????????????? ??????????? ?????? ??????????? ?????????? ?

    لايومتوابوتعلبنيم وبنيم لايومتو علابوتايشبحطاويومتو

    پدران به عوض پسران کشته نشوند، و نه پسران به عوض پدران خود کشته شوند. هر کس براي گناه خود کشته شود.

    (تثنيه دواريم 24: 16)

    + ط 

    1 موت، مجازات گناه و کلام خداوند بر من نازل شده، گفت: 2 «شما چه‌ کار داريد که اين مثل را درباره زمين اسرائيل مي‌ زنيد و مي‌ گوييد: پدران انگور ترش خوردند و دندانهاي پسران کند گرديد.» ....

    19 ليکن شما مي‌ گوييد چرا چنين است؟ آيا پسر متحمل گناه پدرش نمي باشد؟اگر پسرانصاف و عدالت را بجا آورده، تمامي فرايض مرا نگاه دارد و به آنها عمل نمايد، او البته زنده خواهد ماند. 20 هر ‌که گناه کند او خواهد مرد. پسر متحمل گناه پدرش نخواهد بود و پدر متحمل گناه پسرش نخواهد بود. عدالت مرد عادل بر خودش خواهد بود و شرارت مرد شرير بر خودش خواهد بود. ....

    29 ليکن شما‌ اي خاندان اسرائيل مي‌گوييد: که طريق خداوند موزون [عادلانه] نيست! اي خاندان اسرائيل آيا طريق من غير موزون است و آيا طريق شما غير موزون نيست؟ 30 بنابراين خداوند يهوه مي‌گويد: اي خاندان اسرائيل من بر هر يک از شما موافق رفتار خودش داوري خواهم نمود.پس توبه کنيد و از همه تقصيرهاي خود بازگشت نماييد تا گناه موجب هلاکت شما نشود.

    (حزقيال 18: 1 – 2 و 19 – 20 و 29 – 30)

    در اينجا کاملاً روشن است که حتي از نظر کتاب مقدس اين نظريه فدا شدن مسيح براي پاک کردن گناه حضرت آدم که بر گردن انسان ها انداخته شده ، در تضاد با عدالت خداوند و محال است!!!

    + ط 

    و در جاي ديگر تورات:

    پس ايشان به روي در‌افتاده، گفتند: «اي خدا که خداي روحهاي تمام بشر هستي، آيا يک نفر گناه ورزد، و بر تمام جماعت غضبناک شوي؟»

    (اعداد بميدبار 16: 22)

    و در جاي ديگر هنگاميکه ابراهيم مي خواهد شفاعت قوم لوط را نمايد به اين اشاره مي کند که اگر فرد عادلي در ميان آنها بود او را هم با ستمکاران قوم مي کشي ؟ که البته مشخص مي شود که نيست:

    و ابراهيم نزديک آمده، گفت: آيا عادل را با شرير هلاک خواهي کرد؟

    (پيدايش برشيت 18: 23)

    و تاکيدي ديگر و مستقيم در اينجا:

    + ط 

    اگر بپذيريم که خداوند از کرده خودش در انداختن گناه پدري بر فرزندان و فرزندانِ فرزندان آن پدر پشيمان شده و با قرباني کردن مسيح خواسته است تا آن را با قتل بي گناهي ديگر جبران کند!! آيا اين خودش باز هم نمي تواند نشانه بر ضعف ديگري در خداوند ، و آن غير حکيم و غير عليم بودن او باشد!؟؟

    آيا چنين خداوند قابل اعتماد و اتکاء مي تواند باشد!؟

    خداوند مرا ببخشد که مجبور بودم اين الفاظ زشت و ناشايست را در مورد آن وجود والا و گرامي و بزرگوار و عادل و حکيم و عليم و مهربان بيان کنم.

    خواستم بگم امشب دعا يادت نره...

    ياعلي


    خيلي برام جالب بود.پس اين فيلم هاي هاليوودي يه ريشه ي درست درموني دارند!ديدي تو فيلم هاشون خدا با بشر قهر كرده، و بايد راضي اش كرد؟ خدا به فكر انتقامه و مردم به فكر قرباني تا از شر انتقام خدا درامان بمانند و...

    ممنون از اطلاعات خوبي كه ميدي.قلمتم عاليه، تبريك

    دعامون كن

    ياعلي

    پاسخ

    اينكه تو فيلم ها همش دارند حرف از آخر الزمان مي زنند برمي گرده به زمينه هاي ظهور منجي در مسيحيت و يهوديت . چون هر دو دين اعتقاد دارند كه براي اينكه حكومت صلح جهاني تشكيل بشه يكسري مقدمات لازمه از جمله ساخت هيكل سليمان در اورشليم كه به خاطر همينه دارند فلسطين رو اشغال مي كنند . براي اينكه اون هيكل و بسازند . مراسم قرباني و... ولي براي تشكيل حكومت لازمه كه اول يه جنگ اتمي تشكيل بشه كه كل دنيا نابود بشه كه به او جنگ با نام آرماگدون ياد مي كنند ، بعد مسيح ظهور كنه . جالبه هر دوي اون دينا به مسيح موعود اعتقاد دارند فقط با تفاوت اينكه مسيحيا مي گويند در غيبته ولي يهوديا منتظرند مثل ديدگاه شيعه و سني كه شيعه مي گه امام زمان در غيبت است ولي سني ها مي گويند هنوز به دنيا نيومده .