سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مثلث یک ضلعی

بخش دوم کتاب مقدس عهد جدید است که تنها مسیحیان آن را قبول دارند و یهودیان آن را معتبر نمی دانند . این بخش نیز مشتمل بر کتاب ها و رسالات متنوع و نیز مطالب گوناگونی است .
عهد جدید به طور کلی به چهار بخش تقسیم می شود :
بخش اول : زندگی نامه و سخنان حضرت عیسی که مشتمل بر چهار انجیل است که گفته می شود "متی"،"مرقس" ،"لوقا" و "یوحنا" آنها را نگاشته اند . د رواقع ، این چهار کتاب سیره عملی و گفتاری حضرت عیسی هستند که افرادی آن را روایت می کنند . سه انجیل نخست سبکی یکسان دارند و مطالب مندرج در آنها هماهنگ است و با فرهنگ یهودی اختلاف چندانی ندارند . در این سه انجیل از الوهیت حضرت عیسی سخنی نیست . انجیل چهارم از نظر مطالب با سه انجیل دیگر متفاوت است و با فرهنگ یهودی سازگاری ندارد ودر آن ، الوهیت حضرت عیسی مطرح شده است . سه انجیل اول ، اناجیل همنوا یا هم دید نامیده می شوند .

بخش دوم تبلیغات ومسافرت های تبلیغی مبلغان مسیحی است .

بخش سوم نامه های حواریان و رسولان مسیحی صدر اول که به شهرها و افراد گوناگون نگاشته اند که 21 عدد از آنها در مجموعه عهد جدید وجود دارند .

بخش چهارم رویا و مکاشفه که دراین بخش نیز تنها یک کتاب وجود دارد که به یوحنا منسوب است و در پایان عهد جدید واقع شده است .



نوشته شده در جمعه 89/5/1ساعت 11:43 صبح توسط مریم نظرات ( ) |

نسخه سبعینیه
در نسخه سبعینیه ، ترتیب کتاب ها و تقسیم بندی آنها به گونه دیگری است . بر طبق تقسیم و ترتیب این نسخه- که مورد قبول مسیحیان است- این مجموعه به سه بخش "کتابهای تاریخی" ، "کتابهای حکمت ، مناجات و شعر" ، "کتاب های پیشگویی(نبوت)" تقسیم می شود .
بخش اول ، شامل پنج سفر تورات و کتاب های یوشع ، داوران ، روت ، دو کتاب سموئیل ، دو کتاب پادشاهان ، دو کتاب تواریخ ایام ، عزرا ، نحمیا و استر می شود .
بخش دوم یعنی "حکمت ، مناجات و شعر " پنج کتاب ایوب ، مزامیر ، امثال ، جامعه و غزل غزل ها را شامل می شود .
بخش سوم که از هفده کتاب تشکیل شده ، کتاب های اشعیا ، ارمیا ، مراثی ارمیا، حزقیال ، دانیال ، هوشع ، یوئیل ، عاموس ، عوبدیا ، یونس ، میکاه ، ناحوم ، حبقوق ، صفنیا، حجی ، زکریا و ملاکی را در بر می گیرد .



نوشته شده در چهارشنبه 89/4/30ساعت 8:57 عصر توسط مریم نظرات ( ) |

نسخه عبری
تفاوت دیگر دو نسخه قدیمی عهد قدیم در ترتیب و تقسیم کتاب های این مجموعه است . مطابق ترتیب و تقسیم نسخه ی عبری - که یهودیان آن را قبول دارند- این مجموعه به سه بخش ، تورات ، نبییم (انبیا) و کتوبیم (مکتوبات)، تقسیم می شود .
"تورات" مشتمل بر پنج سفر پیدایش ،خروج ، لاویان، اعداد و تثنیه می شود .
بخش دوم ، یعنی "کتب انبیا" به دو بخش انبیای متقدم و انبیای متاخر تقسیم می گردد . بخش نخست ، کتاب های یوشع ، داوران ، دو کتاب سموئیل و دو کتاب پادشاهان را در بر یم گیرد و بخش دوم ، کتاب های اشعیا، ارمیا، حزقیال ، هوشع ، یوئیل ، عاموس ، عوبدیا ، یونس ، میکاه ، ناحوم ، حبقوق ، صفنیا، حجی ، ملاکی ، زکریا و ملاکی را شامل می شود .
بخش سوم ، یعنی "مکتوبات" ، از کتاب های مزامیر، امثال ، ایوب ، غزل غزلها ، روت ، مراثی ارمیا، استر، جامعه ، دانیال ، عزرا ، نحمیا و دو کتاب تواریخ ایام تشکیل شده است .



نوشته شده در دوشنبه 89/4/28ساعت 8:6 عصر توسط مریم نظرات ( ) |

سلام ،
داشتیم درموردکتاب مقدس صحبت می کردیم که رسیدیم به این مطلب که این کتاب
از دو بخش عهد قدیم و جدید تشکیل شده ...

حالا در ادامه میخواهیم در مورد عهد قدیم صحبت کنیم .
عهد قدیم،که تنها بخش
مورداعتقادیهودیان وقسمتی ازکتاب مسیحیان است،قریب سه چهارم کتاب مقدس
رادربر میگیرد.این مجموعه-که گفته میشودطی قرنهاوبه دست نویسندگان گوناگون
نگاشته شده - دربرگیرنده مطالب متنوعی ازقبیل تاریخ
شریعت،حکمت،مناجات،شعروپیشگویی است.بیشترکتابهای این بخش به زبان عبری و
کلدانی نوشته شده است.(دوزبان عبری وکلدانی اززبانهای سایم و هم خانواده
عربی اند)

این مجموعه شامل39یا 46کتاب است.این اختلاف ازتفاوت دونسخه
قدیمی عهدقدیم نشات میگیرد.
ادامه مطلب...
نوشته شده در یکشنبه 89/4/27ساعت 12:25 عصر توسط مریم نظرات ( ) |


Design By : Pichak