سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مثلث یک ضلعی

داشتم تاریخ کتاب مقدس مسیحیا رو می خوندم که یک قسمتی ازاون نظر من و به خودش جلب کرد که این بود :
پس از اشغال سرزمین فلسطین به دست اسکندر مقدونی ، یهودیا سراسر امپراطوری رم پراکنده شدند و به تدریج زبان مادری خودشون رو یعنی همان زبان عبری رو فراموش کردند و به زبان یونانی روی آوردند . بعد از اون هم کتاب مقدس رو دادند دست هفتاد نفر که به زبان یونانی ترجمه کنند . نکته ای که باید این جا به اون اشاره کنم این که : بعضی از قسمت های کتاب مقدس (عهد جدید) که مورد اعتماد مسیحیان است از از زبان و لغت اصلی خودش به یک زبان دیگه ترجمه شده و متن قبلی که با زبان اصلی بوده مفقود شده. جالبه !این درحالی که .یک مترجم هر چقدر هم که توانا و زبردست باشه، باز هم موقع  ترجمه، یکسری مطالب رو اشتباه ترجمه می کنه . حالا شما خودتون قضاوت کنید که چطور می شه به کتابی که نسخه ی اصلی ش گم شده ، به یه زبون دیگم برگردونده شده اونم بوسیله ی شخصی، شخصی که نمی شه گفت بلکه اشخاص دیگری  که بالاخره  یه جورایی هم معصوم از خطا و اشتباه  نبودند، اعتماد کرد ؟ تازه مترجمین گرامی برا خودشونم هفت تا نسخه رو صلاح دیدند و به او اضافه کردند که معلوم نیست از کجا اومده . یکی نیست بهشون بگه: ما هنوز تو اینکه آیا شما صلاحیت داشتید که این کتاب وجمع آوری کنید شک داریم ،چه برسه به اینکه بخواهیم به عنوان یک وحی الهی به این کتاب که هفتااااااااد نفر در اون دست بردند نگاه کنیم ؟؟؟؟؟؟؟......


نوشته شده در شنبه 89/5/16ساعت 3:53 عصر توسط مریم نظرات ( ) |

عهد جدید
عهد جدید مشتمل براناجیل چهار گانه :متی ، لوقا ، مرقس و یوحنا است ، و بعد از آنها کتاب های اعمال رسولان و مکاشفه یوحنا اضافه شده است . این کتاب ها نیز به اعتراف دانشمندان مسیحی در صندوق عهد در بیت المقدس پس از ویرانی آن ، از بین رفته و اثری از آن باقی نمانده است ، و پس از مدت ها ، برخی از شاگردان به دست خود قسمتی از احکام و دستورات حضرت مسیح را با تحریف و غرض های سیاسی به صورت انجیل های فعلی در آورده و آن را به مسیح نسبت داده اند . به قاموس کتاب مقدس ص 967 ا زدانشمند مسیحی دکتر پست مراجعه شود .
گذشته از این تحولات ، در سال 384 م به دستور داماسیوس ، و در سال 1590م به دستور سیستوس پنجم عهد جدید باطل شناخته شده و دستور کتابت مجدد آن داده شد.و برای سومین بار به دست کلیمنضوس هشتم عهد جدید باطل گردیده و نسخه دیگری از آن نوشته شد که هم اکنون نزد کاتولیک ها موجود است . تفسیر طنطاوی ج3 ص 104
کلنل اینکر سال آمریکایی در بحثی تحت عنوان "چه کسی عهد جدید را نوشت؟" می گوید :" دانشمندان مسیحی به طور یقین نمی دانند چه کسی این اناجیل را نوشته است . آنان اعتراف دارند که نسخه ی اصلی آنها باید به زبان عبری باشد ، در حالی که هیچ نسخه ای از آن موجود نیست وهرچه هست ترجمه یونانی آن می باشد .
گنت گاتن نویسنده مسیحی می نویسد :
"لیبرالیسم در تلاش خود برای مسیحیت ، اجبارا پاره ای از مباین مسیحیت را تحریف کرده است . آنان مسیحیان کنونی را با این حقیقت آشناساختند که کتاب مقثدس سراسر الهام گرفته از خدا نیست ."
این در حالی است که قرآن کریم در زمان پیامبر حفظ شده و تدوین گشته است . و نیزدر طول تاریخ تواتر داشته و در هیچ عصروزمانی مورد هجوم قرار نگرفته و نسخه آن مفقود نشده است و لذا تا کنون تواتر آن محفوظ مانده است .


نوشته شده در یکشنبه 89/5/3ساعت 12:51 عصر توسط مریم نظرات ( ) |

عهد قدیم
عهد عتیق یا قدیم که مورد توجه و احترام خاص یهود و حتی نصارا است مشتمل بر الواح بزرگی بود که بر در حویرب و طور سینا از عالم غیب بر حضرت موسی نازل گردید ، و از جانب پروردگار دستور رسید که آن را در صندوق عهد پنهان گرداند و هر هفت سال یک بار در روز عید بیرون آورده و بربنی اسرائیل قرائت کند . محل آن صندوق در بیت المقدس در مکان امن و محفوظی بود . تورات سفر تثنیه باب 31 آیه 9-11 ولی متاسفانه به تصریح واعتراف علمای یهود ، کتاب تورات موجود ، همان کتاب اصلی نبود ، بلکه نوشته دست بعضی از مردم مجهول الحال است ؛ زیرا نسخه اصلی آن که در بیت المقدس بوده ؛ در شورش ها و حملات پیاپی سلاطین و دشمنان بنی اسرائیل از بین رفته وآثاری از آن باقی نمانده است .
بخت النصردر ابتدای حکومت خود حمله شدیدی به شامات و فلسطین داشته ، بیت المقدس را خراب نمود و شهر را به ویرانه ای تبدیل کرد ، و آنچه از نسخه های تورات باقی مانده بود را به آتش کشید . این شهر تا هفتاد سال به حالت ویرانی باقی ماند . جانمل نرکاتلک می گوید :" دانشمندان اتفاق دارند که نسخه اصلی تورات و همچنین نسخه های دیگر کتاب های عهد عتیق به دست لشکر بخت النصر از بین رفت " صد مقاله سلطانی ص 17
پس از مدت ها ، پادشاهان فارس بربابل غلبه یافتند و به دستور کورش ، بیت المقدس تجدید بنا شد. او دستو داد احکام و شریعت حضرت موسی دوباره از زبان پیرمردها تدریس گردد ، و چون کتابی نداشتند ؛ اختلاف ، بسیاری در علم به احکام در میان آنان پدید آمد . تا آنکه در زمان خشایار شاه برای جلوگیری از اختلاف به عذرای نبی دستور داد تا تورات را برای بنی اسرائیل تدریس کند . عذرا هم آنچه در حافظه داشت برای مردم بازگو کرد و مردم نیز آنها را مکتوب داشتند .  کتاب عذرا النبی : باب های 1و2و3
ولی این نوشته ها مغلوط که مردم مکتوب داشتند هم در حملات ضد یهودی به دست دشمنان بنی اسرائیل به آتش کشیده شد . انتیوکس پادشاه شام و سوریه ، پس از فتح بیت المقدس تمامی نسخه های تورات و کتاب های مقدس انبیا را به آتش کشید و اعلان داشت که اگر یک نسخه از کتاب های مقدس یهود نزد کسی پیدا شود یا عمل به دستورات شرع موسی گردد ، صاحب آن اعدام خواهد شد ؛ لذا کتاب ها و مکتوبات عذرای نبی نیز از بین خواهد رفت .


نوشته شده در شنبه 89/5/2ساعت 11:2 عصر توسط مریم نظرات ( ) |


Design By : Pichak