سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مثلث یک ضلعی

خیلی دوست دارم بدونم کشیشی که عقد اینا رو خونده کیه ؟


نوشته شده در جمعه 90/2/9ساعت 2:17 عصر توسط مریم نظرات ( ) |

 مریم وارد شهر شد
یکی می گفت : پدرت مرد بدی نبود.
دیگری گفت : مادرت زن بدکاره ای نبود .
و فقط او به کودک اشاره می کرد.
ناگاه کودک به سخن آمده و گفت:" منم بنده خدا ، بهمن کتاب داده و مرا پیامبر قرار داده است وهر جا که باشم مرا با برکت ساخته و تا زنده ام به نماز و زکات سفارش کرده است ومرا نسبت به مادرم نیکوکار کرده و زورگو و نافرمانم نگردانیده است ..."سوره مریم . آیه 16
و این خلاف آن چیزی است که ما در انجیل می خوانیم که زمانی عروسی بود و مریم به مسیح گفت : شراب تمام شده و او درجواب وی گفت: "ای زن مرا با تو چکار است " یوحنا 2: 4


 

 


نوشته شده در دوشنبه 90/1/29ساعت 12:47 عصر توسط مریم نظرات ( ) |

می دونید که مسیحیا شریعت ندارند . نه نماز ، نه روزه ... چون معتقدند که عیسی مسیح فدای گناهای بشر شده و دیگه احتیاجی به شریعت نیست . همین که بهش ایمان بیارند کافیه .
ما که این حرفا رو به فرض قبول کردیم . ولی معنای این آیه ها رو توی انجیل نفهمیدیم ؟!
بعد از آنکه جمعیت منصرف شد مسیح به تنهایی بالای کوه رفت تا نماز گزارد . متی 14 :23
سزاوار است که درهر مکانی نماز گذارید به مانند ریاکاران نباشید . 26: 41
کدوم نماز ؟
مگه قرار نبود شریعت برداشته بشه ؟ بالاخره خود مسیح که مسبب این کار بوده باید اول از همه پا پیش می ذاشته یا نه ؟!
و خیلی آیه های دیگه که نشون دهنده تاکید مسیح بر شریعت بوده .
لوقا 2: 21-23
متی 17: 24
متی 5: 17-19
متی 23: 3-1


نوشته شده در شنبه 90/1/13ساعت 3:18 عصر توسط مریم نظرات ( ) |

" 7- پس اگر دستت یا پایت تو را بلغزاند آن را قطع کرده از خود دور انداز زیرا تو را بهتر است که لنگ یا شل داخل حیات شوی از آنکه با دو دست یا دو پا د رنار جاودانی افکنده شوی
8- پس اگر دستت یا پایت تو بلغزاند آن را قطع کرده از خود دور انداز زیرا تو را بهتر است که لنگ یا شل داخل حیات شوی از آنکه با دو دست یا دو پا در نار جاودانی افکنده شوی .
9- و اگر چشمت تو را لغزش دهد آن را قلع کرده از خود دور انداز زیرا تو را بهتر است با یک چشم وارد حیات شوی از اینکه با دو چشم در آتش افکند شوی . " متی 18 : 7-9


به این آیه ها خوب دقت کنید . مسیح به مردم می گه اگه گوشه نشینی کنید و گناه نکنید بهتر از اینه که وارد جامعه بشید و گناه انجام بدید . به عبارتی داره رهبانیت رو بین مردم ترویج می ده .
برای من جای سواله
مگه انسان عقل و اختیار از خودش نداره که باید بره یه گوشه بشینه تا گناه انجام نده ؟
اگه اینطوریه چرا اسم خودش رو اشرف مخلوقات گذاشته ؟


نوشته شده در یکشنبه 89/9/14ساعت 10:30 صبح توسط مریم نظرات ( ) |

گفته شد که فدا یکی از اصول دین مسیحیت به شمار می آید که طبق آن مسیحیان معتقدند که خداوند به صورت انسانی به روی زمین آمد تا قربانی گناه اولیه آدم و حوا که نسل به نسل به انسان ها به منتقل شده ، بشود . این جاست که چند سوال اساسی پیش میاد :
- اگه آدم و حوا خطاکارند چرا بقیه انسان ها باید مجازاتش رو تحمل کنند ؟ جالب اینجاست که خود کتاب مقدس هم آیه ای برای تایید این حرف داره :
"هرگز پدران به عملکرد فرزندان کشته نمی شوند ، و فرزندان به عملکرد پدران به قتل نمی رسند ، بلکه هر کسی به گناه خود کشته می شود . " سفر تثنیه 16:24
- اصلا مسیحیان برای آدم و حوا گناه ثابت می کنند ، این گناه هم که نسل نسل به بقیه بشر منتقل شده . پس چطور ادعا می کنند که پیامبران قبل از مسیح معصوم اند ؟
- فرض کنیم که خدا آمد و فدای گناهان بشر هم شد . به نظر شما این کار تضمین می کنه که بنی بشر تا آخر پاک و صاف باقی بمونند ، یا اینکه هر کاری که دلشون می خواد بکنند چونکه عیسی مسیح فدای گناهاشون شده ؟
- نکته ای که وجود داره اینه که حضرت عیسی فدای گناه آدم و حوا شده . یکی نیست بگه اصلا این چه ربطی به بقیه گناها داره ؟
اصلا چه ربطی به شریعت و احکام داره که احکام رو از دینشون برداشتند ؟
.
.
.
و خیلی سوالای دیگه ای که هر کسی به سادگی با دونستن این مطالب به ذهنش می رسه !!!!


نوشته شده در جمعه 89/6/12ساعت 2:12 عصر توسط مریم نظرات ( ) |

از جمله اساسی ترین عقاید مسیحیان مسئله ی فدا می باشد . فدا یعنی نجات بشریت بوسیله مرگ عیسی مسیح علیه السلام .
توضیح اینکه مسیحیان اعتقاد دارند که فطرت انسان از اول پاک آفریده شده بود ، ولی به خاطر گناه آدم و حوا (خوردن میوه ی ممنوعه و رانده شدن از بهشت) این گناه به صورت نسل به نسل به انسان ها منتقل شده و از آنجایی که در اعتقاد آنها برای هر گناهی باید فدیه ای داده شود تا بخشیده شود و فدیه ای که در خور بخشش این گناه باشد وجود نداشت ، این گناه هم چنان در وجود انسان ها باقی ماند
طبیعی است که سه راه در مقابل این قضیه وجود دارد :
یا خداوند همه ی بشرا جزا دهد .
یا همه را ببخشد که در این دو حالت می توانیم گناه کنیم چون در هر صورت تکلیف معلوم است .
یا تنها کسانیکه توبه کنند بخشیده می شوند . که این به نظر این مورد عاقلانه تر می رسد و عین عدالت است .
ولی مسیحیت معتقد به صلب و فدا می باشد . یعنی انسان برای اینکه خدا را به خاطر این گناه از خود راضی و خشنود کند نیاز به قربانی دارد که البته این قربانی شرایطی خاص دارد ؛ در واقع باید انسانی پاک و بدون گناه باشد ولی از آنجایی که بواسطه ی ارثی بودن گناه تمام بشر گناهکار به حساب می آیند خداوند نقشه ای می کشد که فرزند خود را به صورت انسانی از شکم مریم بدنیا آورد تا مثل بشر زندگی کرده و به دار آویخته شود و هر کس که به او ایمان بیاور آمرزیده می شود .
الحق که این اندیشه کودکانه به شمار می آید و مایه شرمندگی عقل آدم است که گروهی آن را باور کرده اند و از آن دفاع می کنند  .
منابع
هذه عقائدنا
مسیحیت و پاسخ به شبهات ‍/ علی اصغر رضوانی



نوشته شده در شنبه 89/6/6ساعت 1:13 عصر توسط مریم نظرات ( ) |


Design By : Pichak