سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مثلث یک ضلعی

چند وقت پیش یه مطلبی رو تو اینترنت خوندم که نظر من و به خودش جلب کرد . حیفم اومد که جوابش و ندم گفتم شاید طرف حتما متوجه قضیه نبوده شاید هم لجاجت داشته . در هر صورت باید قضیه حل می شد.
از تعارفات بگذریم . حالا اصل مطلب چی بود ؟
یه آیه ای از قرآن آورده بودند و به قول خودشون از ما مسلمونا اعتراف گرفته بودند که ، شما مسلمونا اعتقاد دارید به اینکه حواریون که همون نویسنده های اناجیل هستند ، معصوم بودند . آیه رو با هم می خونیم .
" و اذا اوحیت الی الحواریین ان امنوا بی و برسولی قالوا امنا و اشهد باننا مسلمون .
و [ به یاد آور ] زمانی را که به حواریون وحی فرستادم که به من و فرستاده ی من ایمان بیاورید . آنان گفتند که ایمان می آوریم و گواه باش که ما مسلمانیم " مائده / 111
طبق این آیه چون شما خودتون گفتید که به حواریون وحی می شده ، پس اونها معصوم اند . اما بدونید که حرفتون بدون جواب نیست .
اولا شما که اسلام و قبول ندارید و به قول خودتون مسیحیت آخرین دینه و کامله و .... چطور اومدید به آیه قرآن متوسل شدید .
ثانیا اگه مطلب قبلی من و بخونید می بینید که خودتون توی کتاب مقدس هم حواریون و معصوم نمی دونید، حالا چی شده دست و پا می زنید و با استناد به آیه قرآن معصومیت اون ها رو ثابت می کنید .
ثالثا مطابق آیه قرآن بر غیر انبیا هم وحی می شده . دلیل نمی شه هر کسی که بهش وحی می شه معصوم هم هست . مثلا ما تو قرآن داریم که به زنبور عسل هم وحی می شده پس معصوم هم می شه .
رابعا تا منظور شما از وحی چی باشه . چون ما معتقدیم که چند جور وحی وجود داره . یکی وحی مستقیم بوسیله فرشته . یکی بوسیله الهام یا همون ندای فطرت . و ... که خودش بحث مفصلی داره . ممکن در این آیه مراد از وحی همون ندای فطرت باشه.
باز هم تاکید می کنم نزول وحی دلیل بر عصمت کسی نمی شه .



نوشته شده در جمعه 89/5/22ساعت 4:30 عصر توسط مریم نظرات ( ) |

مسیحیان اعتقاد دارند که هریک از کاتبان اناجیل در هنگام کتابت از عصمت کامل برخوردار بودند . ولی هیچ دلیل محکم و مطمئنی بر این ادعا وجود ندارد . ما داریم که تنها پیامبر و وصی او است که معصوم می باشند . فرض می گیریم که کاتبان اناجیل هم معصوم بودند . به نظر شما پیروان دینی که در کتابش به پیامبران خداهم نسبت ناروا می دهد مثلا
نسبت زنای دختران لوط با وی در سفر پیدایش باب 19 آیه 31
بت پرستی و بت سازی سلیمان  در اول پادشاهان باب 11 آیه 1-8
خیانت یعقوب به برادرش  در سفر پیدایش باب 27 آیه 5-17
زنای داوود با همسر فرمانده سپاهش در مزامیر
آیا می تواند این ادعا را بکنند که کاتبان کتابشان معصوم بوده اند . و این در حالی است که معصوم به کسی می گویند که علاوه بر گناه نکردن فکر خطا و گناه هم به ذهنش خطور نکند . و جالب این جاست که آیاتی که در کتاب مقدس وجود دارد ، بر غیر معصوم بودن حواریون تاکید دارد مثلا
در انجیل مرقس باب 9 آیه 49 داریم که حضرت عیسی به حواریون می گوید :" ای انسان غیر مومن ! تاکی من با شما باشم ..... تا کی من شما روتحمل کنم ؟ "
یا دائما آنان را مورد خطاب قرار داده ، می فرمود :" ای کم ایمانان ! " مرقس باب 9 آیه 49
پس قطعا در جایی که حضرت عیسی ، حواریون خود را کم ایمان خطاب می کند ، نمی توان این ادعا را کرد که کاتبان اناجیل معصوم بودند .



نوشته شده در پنج شنبه 89/5/21ساعت 11:39 صبح توسط مریم نظرات ( ) |

همیشه داشتن یک منبع معتبر تو تحقیقاتم برام یه دغدغه بود . دوستم می گفت : گاهی وقتها نیازی نیست برای اثبات حرفات منبع معتبر داشته باشی . همینکه بتونی از طرف مقابلت اعتراف بگیری کافیه . ولی وقتی یه نگاه به انجیل ها می اندازم دوباره آه و نالم بلند می شد . این یکی دیگه انقدر بی اعتباره که فقط کافیه تاریخ کتاب و جلوی چشمشون بیارید ، دیگه خودشونم کتاب خودشونو قبول ندارند . فقط کافیه به یکسری نکات ساده توی تاریخ کتاب مقدس توجه کنید :
نسخه های اصلی کتاب مقدس و نسخه هایی که از روی نسخه ی اصلی نوشته شده بود همه مفقود شده . چون قدیمی ترین نسخه ای که از اناجیل موجود است نسخه ای که به قرن چهارم مربوط می شه . برفرض که مولفان اناجیل وحی الهی را درست کتابت کرده باشند ، آیا به نظر شما معقول است که ادعا کنیم نسخه هایییی که از اصل نوشته شده به طور صحیح آن ها رو نقل کرده اند ؟ یا اینکه بدعت هایی رو از خودشون بر جای نگذاشته باشند ؟ پس با نبود نسخه ی اصلی هرگز نمی توان ادعا کرد که این نسخه ها از تحریف در امان بوده اند . البته یکسری نکات دیگری هم وجود داره که کم کم به اونها اشاره می کنیم.


نوشته شده در چهارشنبه 89/5/13ساعت 8:37 صبح توسط مریم نظرات ( ) |

چه کسانی عهد جدید را نوشته اند؟
نخستین فرد از پیروان عیسی علیه السلام که آن مطالب را به شکل یک انجیل نگاشت ، مرقس یکی از یاران پطرس بود که کتاب هایش را در حدود 60 میلادی به رشته تحریر در آورد .
"متی" نیز از جمله حواریون عیسی علیه السلام به شمار می رفت ، او"عشار" بوده وبرای حکومت رم مالیات جمع می کرده است .
"لوقا" را به عنوان یار غیر یهودی الاصل پولس که از حواریون و شاگردان عیسی علیه السلام نبوده است . لوقا با آن که بسیار مرقس تکیه می کند ، ولی در نوشته خود برخی اندیشه های کلامی را وارد کرده که در دو انجیل متی و مرقس وجود ندارد .
یوحنا بن زبدی که از شاگردان حضرت عیسی علیه السلام به شمار می آید یکی از کاتبان انجیل به شمار می آید. او که 90 درصد از مطالب انجیلش در اناجیل دیگر نیست هدف از کتابت و تالیف آن را ، تثبیت ایمان به حقیقت لاهوتی مسیح می داند . قاموس کتاب مقدس ص 1110


نوشته شده در پنج شنبه 89/5/7ساعت 12:33 عصر توسط مریم نظرات ( ) |


Design By : Pichak