سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مثلث یک ضلعی

و صدایی می شنود و او به زمین می افتد و آن صدا که صدای عیسی است ، به او می گوید که چرا بر من جفا می کنی و به او دستور می دهد که به شهر برود و منتظر دستور مسیح باشد . چون به شهر می رسد ، عیسی از طریق فردی دستورات لازم را به او می دهد .
بله ، این طور بود که پولس تغییر کیش می می دهد و شروع به تبلیغ آیین جدید خود می کند . اما او نمی تواند به اورشلیم برود ، چرا که در آ نجا مسیحیان را شکنجه می کرده است . پس به قسمت های دیگر رم می رود وآیین خود را تبلیغ می کند . اما تعالیم او از دو جهت با تعالیم دیگر حواریان که در راس آنها پطرس بود ، تفاوت داشت :
نخست اینکه عقاید که ترویج می کرد با عقاید یهودی سازگاری نداشت .
و دوم اینکه او پایبندی به شریعت موسوی را لازم نمی دانست .
البته به گفته بعضی نویسندگان مسیحی او به اندازه ای دین مسیحیت را تغییر داه که باید او را موسس دوم این دین دانست . از موارد متعددی از عهد جدید بر می آید که بین پولس با پطرس و عیسی نزاع سختی د رجریان بوده. پول گاهی از دست آنان خشمگین شده و پطرس را به دورویی متهم می سازد . اما سوال مهم و اساسی این است که اگر پولس در حدود سال 40 میلادی ، یعنی حدود ده سال پس از حیات زمینی عیسی به مسیحیت گروید و در این صورت رهبری مسیحیان با پطرس بود ؛ او چگونه توانست  برای خود جایی باز کند و تا جایی پیش رود که با پطرس مخالفت کند ؟


نوشته شده در یکشنبه 89/5/31ساعت 8:49 صبح توسط مریم نظرات ( ) |

" ای شمعون ، پسر یونا ، تو پطرس (صخره) هستی من بر این صخره کلیسای (امت) خود را بنا می کنم و نیروهای مرگ هرگز بر آن چیره نخواهد شد و کلیدهای پادشاهی آسمانی را به تو می دهم . آنچه تو در زمین منع کنی در آسمان ممنوع خواهد شده و هر چه را که بر زمین جایز بدانی ، در آسمان جایز دانسته خواهد شد ." متی 8 : 16-19
این ها جملاتی است که طبق نوشته اناجیل ، حضرت عیسی به یکی از بزرگترین حواریانش که پطرس بود گفت ، برای اینکه او را جانشین بعد از خودش قرار بدهد.


نوشته شده در یکشنبه 89/5/31ساعت 8:47 صبح توسط مریم نظرات ( ) |

حدود سال 40 میلادی شخصی یهودی به نام پولس یا شائول ، به مسیحیت گروید که تاریخ و آموزه های مسیحیت رو دگرگون ساخت . وی از فرقه فریسیان بود .
وی از متعصبان یهود بود و در شکنجه و آزار مسیحیان اولیه دست داشت . او از رئیس کاهنان نامه ای خواست تا به دمشق رفته و مسیحیانی را که بدانجا گریخته بودند به اورشلیم برگرداند اما به گفته مسیحیان در بین راه حادثه ای رخ داد که زندگی وی وتاریخ مسیحیت رو متحول می کند ....اعمال رسولان باب 9
نکته جالبی که باید به او اشاره بکنم اینه که ائمه ما هم پولس رو تحت مذمت خودشون قرار دادند :
در روایتی از امام کاظم آمده است :" در یکی از بدترین مکان های جهنم که "سقر" نام دارد : نام پنج تن از امم سابق ذکر شده است. این پنج تن عبارتند از : قابیل ، نمرود ، فرعون ، یهود که( قوم بنی اسرائیل رو منحرف و از دین خارج می کند ) ، و پولس که (نصرانیت را با بدعت های خود به وضعیت کنونی در می آورد )



نوشته شده در دوشنبه 89/5/25ساعت 6:51 عصر توسط مریم نظرات ( ) |


Design By : Pichak