سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مثلث یک ضلعی

و صدایی می شنود و او به زمین می افتد و آن صدا که صدای عیسی است ، به او می گوید که چرا بر من جفا می کنی و به او دستور می دهد که به شهر برود و منتظر دستور مسیح باشد . چون به شهر می رسد ، عیسی از طریق فردی دستورات لازم را به او می دهد .
بله ، این طور بود که پولس تغییر کیش می می دهد و شروع به تبلیغ آیین جدید خود می کند . اما او نمی تواند به اورشلیم برود ، چرا که در آ نجا مسیحیان را شکنجه می کرده است . پس به قسمت های دیگر رم می رود وآیین خود را تبلیغ می کند . اما تعالیم او از دو جهت با تعالیم دیگر حواریان که در راس آنها پطرس بود ، تفاوت داشت :
نخست اینکه عقاید که ترویج می کرد با عقاید یهودی سازگاری نداشت .
و دوم اینکه او پایبندی به شریعت موسوی را لازم نمی دانست .
البته به گفته بعضی نویسندگان مسیحی او به اندازه ای دین مسیحیت را تغییر داه که باید او را موسس دوم این دین دانست . از موارد متعددی از عهد جدید بر می آید که بین پولس با پطرس و عیسی نزاع سختی د رجریان بوده. پول گاهی از دست آنان خشمگین شده و پطرس را به دورویی متهم می سازد . اما سوال مهم و اساسی این است که اگر پولس در حدود سال 40 میلادی ، یعنی حدود ده سال پس از حیات زمینی عیسی به مسیحیت گروید و در این صورت رهبری مسیحیان با پطرس بود ؛ او چگونه توانست  برای خود جایی باز کند و تا جایی پیش رود که با پطرس مخالفت کند ؟


نوشته شده در یکشنبه 89/5/31ساعت 8:49 صبح توسط مریم نظرات ( ) |


Design By : Pichak