سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مثلث یک ضلعی

عهد جدید
عهد جدید مشتمل براناجیل چهار گانه :متی ، لوقا ، مرقس و یوحنا است ، و بعد از آنها کتاب های اعمال رسولان و مکاشفه یوحنا اضافه شده است . این کتاب ها نیز به اعتراف دانشمندان مسیحی در صندوق عهد در بیت المقدس پس از ویرانی آن ، از بین رفته و اثری از آن باقی نمانده است ، و پس از مدت ها ، برخی از شاگردان به دست خود قسمتی از احکام و دستورات حضرت مسیح را با تحریف و غرض های سیاسی به صورت انجیل های فعلی در آورده و آن را به مسیح نسبت داده اند . به قاموس کتاب مقدس ص 967 ا زدانشمند مسیحی دکتر پست مراجعه شود .
گذشته از این تحولات ، در سال 384 م به دستور داماسیوس ، و در سال 1590م به دستور سیستوس پنجم عهد جدید باطل شناخته شده و دستور کتابت مجدد آن داده شد.و برای سومین بار به دست کلیمنضوس هشتم عهد جدید باطل گردیده و نسخه دیگری از آن نوشته شد که هم اکنون نزد کاتولیک ها موجود است . تفسیر طنطاوی ج3 ص 104
کلنل اینکر سال آمریکایی در بحثی تحت عنوان "چه کسی عهد جدید را نوشت؟" می گوید :" دانشمندان مسیحی به طور یقین نمی دانند چه کسی این اناجیل را نوشته است . آنان اعتراف دارند که نسخه ی اصلی آنها باید به زبان عبری باشد ، در حالی که هیچ نسخه ای از آن موجود نیست وهرچه هست ترجمه یونانی آن می باشد .
گنت گاتن نویسنده مسیحی می نویسد :
"لیبرالیسم در تلاش خود برای مسیحیت ، اجبارا پاره ای از مباین مسیحیت را تحریف کرده است . آنان مسیحیان کنونی را با این حقیقت آشناساختند که کتاب مقثدس سراسر الهام گرفته از خدا نیست ."
این در حالی است که قرآن کریم در زمان پیامبر حفظ شده و تدوین گشته است . و نیزدر طول تاریخ تواتر داشته و در هیچ عصروزمانی مورد هجوم قرار نگرفته و نسخه آن مفقود نشده است و لذا تا کنون تواتر آن محفوظ مانده است .


نوشته شده در یکشنبه 89/5/3ساعت 12:51 عصر توسط مریم نظرات ( ) |


Design By : Pichak