سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مثلث یک ضلعی

چند وقت پیش یه مطلبی رو تو اینترنت خوندم که نظر من و به خودش جلب کرد . حیفم اومد که جوابش و ندم گفتم شاید طرف حتما متوجه قضیه نبوده شاید هم لجاجت داشته . در هر صورت باید قضیه حل می شد.
از تعارفات بگذریم . حالا اصل مطلب چی بود ؟
یه آیه ای از قرآن آورده بودند و به قول خودشون از ما مسلمونا اعتراف گرفته بودند که ، شما مسلمونا اعتقاد دارید به اینکه حواریون که همون نویسنده های اناجیل هستند ، معصوم بودند . آیه رو با هم می خونیم .
" و اذا اوحیت الی الحواریین ان امنوا بی و برسولی قالوا امنا و اشهد باننا مسلمون .
و [ به یاد آور ] زمانی را که به حواریون وحی فرستادم که به من و فرستاده ی من ایمان بیاورید . آنان گفتند که ایمان می آوریم و گواه باش که ما مسلمانیم " مائده / 111
طبق این آیه چون شما خودتون گفتید که به حواریون وحی می شده ، پس اونها معصوم اند . اما بدونید که حرفتون بدون جواب نیست .
اولا شما که اسلام و قبول ندارید و به قول خودتون مسیحیت آخرین دینه و کامله و .... چطور اومدید به آیه قرآن متوسل شدید .
ثانیا اگه مطلب قبلی من و بخونید می بینید که خودتون توی کتاب مقدس هم حواریون و معصوم نمی دونید، حالا چی شده دست و پا می زنید و با استناد به آیه قرآن معصومیت اون ها رو ثابت می کنید .
ثالثا مطابق آیه قرآن بر غیر انبیا هم وحی می شده . دلیل نمی شه هر کسی که بهش وحی می شه معصوم هم هست . مثلا ما تو قرآن داریم که به زنبور عسل هم وحی می شده پس معصوم هم می شه .
رابعا تا منظور شما از وحی چی باشه . چون ما معتقدیم که چند جور وحی وجود داره . یکی وحی مستقیم بوسیله فرشته . یکی بوسیله الهام یا همون ندای فطرت . و ... که خودش بحث مفصلی داره . ممکن در این آیه مراد از وحی همون ندای فطرت باشه.
باز هم تاکید می کنم نزول وحی دلیل بر عصمت کسی نمی شه .



نوشته شده در جمعه 89/5/22ساعت 4:30 عصر توسط مریم نظرات ( ) |


Design By : Pichak